Dobrodošli na Iyengar Yogu koja će se održavati u prostoru našeg studija!

Kate Foley počela je prakticirati jogu 1982. godine, a yoga učiteljica je od 1984. godine. Studirala je na  Ramamani Iyengar Memorial Yoga Institute u Puneu, Indija (1993), i trenirala svaki tjedan kod viših učitelja Iyengar stila u New Yorku, San Franciscu i Los Angelesu, dok nije došla u Hrvatsku 2007. Osnovala je joga programe na radnom mjestu u korporativnom sjedištu Esprit u San Franciscu (1990.) i Planned Parenthood u New Yorku (2000.). Kate je predavala jogu i ples u školama, sveučilištima, kazalištima, ortopedskim klinikama, zatvoru, organizacijama za starije i žene s HIV-om, te na festivalima izvedbenih umjetnosti u SAD-u i Europi. Uživa u podučavanju mješovitih skupina i inkorporaciji studenata s prenatalnim, ortopedskim, traumatskim, i stresom povezanim posebnim potrebama.

Iyengar Yoga sa Kate počinje sljedećeg četvrtka, 24.10, od 17-19h.

Iyengar joga predstavlja oblik joge kod kojeg je najvažnija preciznost u poravnavanju tijela u odnosu na pomagala koja se koriste tijekom izvođenja vježbi; dobila je ime prema osnivaču B.K.S. Iyengaru koji je bio učenik majstora joge T.Krishnamacharya. Upravo su oni bili najodgovorniji za širenje joge na Zapad.

Tijekom prakticiranja ovog oblika joge, puno pažnje posvećeno je tehničkom poravnanju poza, kako bi um ostao smiren, ali i dalje usredotočen i povezan sa stvarnošću.

Što čini Iyengar yogu jedinstvenom?

Iyengar yoga usredotočuje se na tri važna aspekta: poravnanje, redoslijed i vrijeme.

Poravnanje: podrazumijeva postizanje idealne pozicije i poravnanje tijela. Važna je upotreba određenih rekvizita koja smanjuje opasnost od ozljeda. Uspješno i kvalitetno poravnanje tijekom izvođenja vježbi/položaja/asana pomaže u postizanju ravnoteže između tijela, uma i duha.

Redoslijed/poredak: tijekom prakticiranja najprije se izvode osnovni položaji koji će kasnije omogućiti sigurno napredovanje i izvođenje zahtjevnijih položaja.

Vrijeme: za razliku od nekih drugih oblika joga, kod Iyengar yoge u položajima se zadržava duže vrijeme. Jednom kada se postigne stabilnost tijekom izvođenja poze, onda nikakav problem ne predstavlja zadržavanje u položaju na duže vrijeme. To pomaže u razvoju snage i fleksibilnosti, a svemu tome u prilog ide svjesnost i ravnoteža između duha i tijela.


Prednosti prakticiranja Iyengar yoge:

Povećava fleksibilnost: ne morate biti u stanju dotaknuti nožne prste, no ako redovno prakticirate ovaj oblik joge, to se u skorijoj budućnosti može znatno promijeniti; pomaže tijekom rastezanja ili razgibavanja, a najviše se odražava na povećanje fleksibilnosti.

Tonira mišiće: osim istezanja mišića, fizički zahtjevno izvođenje određenih položaja pomoći će vam da steknete snagu te izgradite i tonirate svoje mišiće. S obzirom na to da prakticiranje uključuje cijelo tijelo, naglasak nije samo na određenoj glavnoj skupini mišića nego na mišićima svih skupina raspoređenih na tijelu.

Smireni um: kada dođete u određeni položaj, ona vas potiče da se usredotočite na poravnanje tijela te da pri tom zanemarite sve druge misli koje se vrte u vašoj glavi. Naglasak je na trenutku; sada i ovdje; možete je zamisliti kao oblik meditacije; što više vježbate, više potičete smirenost uma, na prostirci i mimo nje.

Oslobađa od boli: istraživanja su pokazala da prakticiranje Iyengar yoge pozitivno djeluje na ublažavanje boli u leđima i u vratu. S obzirom na to da je najvažnije usredotočiti se na pravilno poravnanje, manja je vjerojatnost trzanja i slabosti mišića koji mogu uzrokovati bolove. Osim toga, tijekom vježbanja dolazi do istezanja mišića leđa te se tako oslobađa napetost u mišićima koja uzrokuje bol.

Poboljšava držanje: usredotočujući se na poravnanje tijela, pomaže da ojačate gornji dio trupa odnosno mišiće ramena, vrata i trbuha. Samim time, pozitivno ćete utjecati na vaše držanje koje će se automatski polako ispravljati.

Prevencija od bolesti: bolest se često javlja kada se normalni i uobičajeni procesi u tijelu ne odvijaju na način na koji bi trebali. Iyengar yoga poboljšava cjelokupno funkcioniranje tijela, od cirkulacije preko limfnog sustava, do živčanog sustava i probave.

Poboljšava disanje: dok se držite u određenom položaju, potiče vas da se usredotočite na dah koji mora biti dubok i tečan.

  Tretmani - Sve